Thursday, September 30, 2010

STEP UP 3D


Wuhuuuuuuuuuuuuuu.. Dah lama gila tak tengok wayang!

Memandangkan masa cuti raya, aku terpaksa temankan CH gi ofis 2 hari berturut-turut, maka dapatlah upah untuk memilih cerita wayang yang mahu di tonton.

Masa mula-mula plan nak kena layan cerita pilihan CH - Resident Evil 4. Namun di sebabkan mendapat upah untuk memilih next movie, apa lagi.. terus pilih STEP UP 3D!! hahahahaha.. tak kuasa aku nak layan cerita pelik-pelik tu lah. Pening kepala.

So, apa lagi.. sila la beratur beli tiket and enjoy movie pilihan isteri terchenta ye... ~lalaalallalala.. Jenuh gak la nak dapatkan tiket. From OU TGV to OU GSC semua yilekk.. finish!! Last-last dapat gak kat area-area tempat tinggal.

Tak pasti sama ada ramai tau atau tak cerita ni. Aku dah ikuti since dari STEP UP, STEP UP2 dan latest STEP UP 3D. Aku suka sebab aku suka tengok depa ni menari. Serius best!! Aku ni sebenarnya takleh menari pun.. keras gilaaa!! Kalau aku menari serius kena gelak dengan mak dan adik aku. Tapi aku suka tengok orang menari.. something yang aku rasa sangat-sangat enjoyable and fun!

Dari sejak mula depa tunjuk trailer dia, aku memang dah aim cerita ni. Lagi-lagi nampak si Twitch (from SYTYCD 4) and Legacy (from SYTYCD 6 kalau tak silap) lagi la meronta-ronta hati ni nak layan. And yes baby.. STEP UP 3D is much much better sebab tak banyak sangat drama-drama yang bosan-bosan ni tetapi banyak gila dia tunjuk depa MENARI... wowieeeeeee!!!

From Wikipedia

Step Up 3D is a 2010 American 3D dance film written by Amy Andelson and Emily Meyer and directed by Step Up 2: The Streets's Jon Chu. The sequel sees the return of Adam Sevani and Alyson Stoner, who
portrayed Moose from Step Up 2 the Streets and Camille Gage from Step Up, respectively.

As the third installment in the Step Up trilogy, and the first shot in 3D, the film follows Moose and Camille
Gage as they head to New York University, the former of whom is majoring in electrical engineering after promising his mother that he would not dance anymore. However, he soon stumbles upon a dance battle, meeting Luke and his House of Pirates dance crew and later teaming up with them to compete in the World Jam dance contest against their rivals, the House of Samurai dance crew.



 Hero dan heroin dia.. biasalah.. mesti cari yang handsome and cantik.
This time, heroin dia punya badan serius smart.
Kalau aku dapat badan macam ni, perrghh!!
berangan.. berangan..

 
 
 one of my favourite scene. Step Up 2 pun ada scene hujan-hujan basah macam ni masa final show.

Time lawan pusingan awal. Nampak tak Twitch??? hehehe..
Yang pakai baju no 78 tu..

Opponent Team (kalau tak silap, ingat-ingat lupa)
Opp team menari pun best + scrary pun ada.
Menari macam samseng nak cari gaduh.. best! best!
  


Ini sama ada final or time lawan juara Asia.
Kelakar gila masa lawan juara Asia.
Tapi tak patutlah tunjuk juara Asia macam tu... :P
Legacy Perez ada dalam gambar ni
Yang konon-konon hebat sangat tak pakai baju tu...


FINAL depan lawan musuh ketat, abg si Heroin tu.
Macam biasa, memang tip top both team menari.

Masa ni geng Samurai tu kira-kira macam nak menang dan depa ni nak give up..
then datang heroin, selamatkan keadaan..
maka, beginilah jadinyaa..

LASERRRRsss!!!! Lip lap lip lap
silau-silau mata aku time ni.
Ni hasil kerja si Twitch.

Happy Ending selepas ada salah faham sana sini..
Standardlah cerita macam ni.
Tapi yang penting, depa menari best gilerrrrrrrr weiii..
CH yang tak gemor sangat cerita-cerita macam ni pun kata OK!
Hehehehe...


Pic credit to Google : screencave.com, indiegeniusprod.com,nydailynews.com, detikfotografer.com

Next : Nur Kasih The Movie (hahaha.. cerita ni lambat lagi kan? Bulan March,2011?)

Dah book awal-awal dengan CH nak tengok cerita ni. Nasib la kan...

CH: Ni bukan kira permintaan dah ni, ni dah kira nak tak nak kena pergi tengok gak kan?

Aku: Lebih kurang laaa...

CH: Tu la, siapa kata suami ada kuasa veto?

*buat-buat tak dengar :p*

2 comments:

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

oits...
aku ingat kau bajet layan cite 300...braveheart...yg ganas2 punye...
sejak bile plak kawan aku nie dah tukau nieeeeeeeeeeeeeeeeee?!?!?! hehehe

Nur_MW said...

sudah tukar babe!! braveheart ke.. gladiator tu aku layan aaa tapi skrang dah kurang ganas skit.. muahahahaha.. yelaaa.. sapo nak layan resident evil?? pening kepala aku...