Wednesday, October 19, 2011

Misi 33 Selangor #2

T-Team 2 Negeri Sembilan 4

Selangor 0 Terengganu 2

Huhuhuhuhu... Gol awal tu memang mengganggu emosi. Guna tumit beb! Tergamam jap aku ngan CH.

Apa yang aku boleh kata, Selangor sangat-sangat memerlukan seorang penyerang yang sebenar (real striker). Peluang depan gol ada, tapi tak ada penyudah. Penyerang sebenar mesti seorang yang sangat tenang seperti Safee Sali dan Nor Idlan Talaha. Ashari pun jenis yang tenang, sebab tu boleh jaringkan gol bila ada peluang.

Ketiadaan Amri sedikit menggangu cara permainan. Walaupun ada yang kata, tanpa Amri Selangor boleh punya, tapi bagi aku Amri memainkan peranan yang penting dalam pasukan. Safiq + Amri = Selangor. Fazli Shari tak bolehlah. Memandangkan Amri akan main di KT nanti, aku harap ada peningkatan dalam permainan Selangor nanti.

Apa-apa pun, Terengganu memang terbaik! Kawal permainan, semua tip top dan menjadi. Boleh dikatakan Selangor tak dapat bola semalam masa separuh masa pertama. 50-60 peratus Terengganu pegang bola. Stress beb!!! Habis Safiq kena kawal. Bola depan gol memang bersih. Depa taknak bagi freekick pada Selangor memandang itulah kelebihan Selangor dengan kehadiran Safiq Rahim. Huhuhuhuhu...

Ada lagi 90 minit di KT. Walaupun agak-agak samar (ini pandangan peribadi) namun aku masih mengharap berlaku keajaiban yang membolehkan Selangor akan berjaya melangkah ke perlawanan akhir. Merah kuning lambang kebanggaannnnn...

Harapan aku : Akhir, Selangor vs Negeri Sembilan.


Atas kertas : Akhir, Terengganu vs Negeri Sembilan.

T-Team? sama kes macam Selangor. Agak payah juga memandangkan Hairuddin Omar dan S.Kunalan tengah menjadi ni. Lebih-lebih lagi perlawanan kedua di Stdm Paroi. Mau kena sorak hoben jang hoben ngan penonton. Kahkahkah... hoben la ko jang.

Kunalan, tak nak main untuk Selangor ke musim depan? :D 

No comments: