Monday, January 10, 2011

Aku LUPAAAAAAAAAAAAAAA...

Aku lupaaaaaaa.....

aku lupaaaaaaaaaaaaaaaaa...

aku lupa ketua juri Anugerah Juara Lagu ke 25 (AJL25) adalah M.NAsir.



Aku lupaaaa...

aku lupaaaaaaaaaaaaaaa...........................

aku lupaaaaaaaaa dan TAK TAU yang Aizat tak masuk Juara Lagu tahun ni...

Huhuhuhuhuhu.. lagu kegemaran tak dapat masuk.



Aku lupaaaaaaaaa... aku lupaaaaaaaaaaa nak bagitahu............ yang Raja Lawak Musim ke 5 dah bermula.

So, bolehlah  layan setiap Hari Jumaat @ Astro Prima.

Perati-peratikan peserta bernama NAZMI. Hahahaha... show pertama yang sangat-sangat berkesan. Ngeh... tak sangka aku layan Raja Lawak kan? Hahahahahahaha.. ON OFF Basis jek. Kalau ada best aku tengoklah ulangan Hari Sabtu jam 4 petang. Sebab aku layan RL ni? Sudah semestinya nak tengok Afdlin Shauki dan 2 orang pengacaranya Johan dan Zizan... :p



Ok, back to AJL25.

Expect the unexpected since juri-juri dan ketua juri adalah dari insan-insan yang korang pun paham macam mana pemikiran mereka kan. Hidup dalam dunia seni dan sangat berpengalaman dalam bidang ni. Jadi mereka tahu apa dan mana yang terbaik.

Aku pun tak expect yang Ana Rafali menang since aku target Yuna (Cinta Sempurna) or Hanyut (Faizal Tahir) akan menang.Tahniah kepada Ana (Tolong Ingatkan Aku) walaupun aku dengar pung pang pung pang orang tak puas hati.

Ala, biasalah tu kan... last year bila Aizat menang pun ramai yang tak puas hati, tapi aku puas hati. Masa M.Nasir menang dulu pun ada gak yang tak puas hati, tapi aku puas hati. :p Hehehehe... Sebelum-sebelum tu ada gak yang bising-bising tak puas hati bila penyanyi kegemeran/pilihan tak menang.

Biasalah tu.. tak ada yang luar biasa bagi aku pun. Masing-masing ada pilihan masing-masing, terima je lah sebagaimana keputusan pengadil sewaktu kekalahan England kepada Jerman sewaktu World Cup. Keputusan muktamad walaupun tau pengadil silap. Tapi aku suka...

credit to AJL25

Baju kurung yang sangat cantik pada malam tadi :D

Tapi, my vote untuk Hafiz menang vokal dan Faizal Tahir menang persembahan mengena. I told CH that Hafiz has a great voice, sangat sedap di dengar and he can beat Black yang menang tahun lepas. Dan tepat sekali tekaan ku... ngeh ngeh ngeh.

Faizal Tahir lak kalau tak menang aku tak tau la. Dengan buat magic, dengan jatuh dalam kolam dan dengan naik balik pentas dengan basah, this man memang dinanti-nantikan persembahan dia, sebab kena expect the unexpected dari mamat ni.

credit to AJL25

Even Stacy (Jahat) sangat mengecewakan. Aku ingat dia boleh buat something yang special through her dance ke or whatsoever untuk performance dia, tapi kosong aaa.. macam persembahan biasa.

And Yuna... aku memang suka sangat lagu Cinta Sempurna ni dan Yuna sangat-sangat gorgeous ok malam tadi! Cuma yang baju dia yang belah emas-emas tu aku kureng sikit sebab aku teringatkan aku watak dalam X-MEN-Mystique. :P Sorry Yuna, tapi yang lain-lain memang cantik..

credit to Redmummy.com

credit to AJL25

Lagu pembukaan yang sangat-sangat memukau. Bias sikitla kan sebab aku suka lagu ni. :p

Tapi hero yang sebenarnya malam tadi siapa lagi kalau bukan.....

M.NASIR!!! ngeh ngeh ngeh... 




credit to AJL25

Lain-lain finalis

Noktah Cinta (Hafiz) - tempat ke-3. Suara best. Mula-mula macam bosan tapi bila corner time jatuh tu memang menjadi gak aaa...

Kebahagiaan Dalam Perpisahan (Shahir) - biasa-biasa jek. Lakonan tambahan oleh Nasha Aziz sangat-sangat mengganggu la aku rasa.

Berlari (Tomok) - pun takde apa yang menarik. Cuma time awal-awal masa berkawad tu aku teringat Dato' CT kita. Suka sangat masukkan aksi-aksi kawad dalam konsert.

Sofea Jane (Black) - baru aku tau asal usul tajuk lagu ni. Aku dan CH pelik sangat. Awatlah guna nama Sofea Jane untuk lagu ni. Ngeh...

Drama King (MUH) - tempat-2. Ntahlah, tapi aku rasa kalau si Azlan tu nyanyi lagi best kot.

Pelita (A.P.I) - kumpulan yang pelik dulu tapi aku dah tau kenapa. Persembahan bertenaga tapi aku tak target menang, tak tau kenapa. Naluri hati peminat Juara lagu kot :p

Bunkface (Extravaganza) - Better than last year. Tahun ni nampak kemas dan bersedia.

Aku Ada Kamu (Adira) - paling tidak mendapat tempat di mata dan telinga aku malam tadi. Sorry. Lirik lagu dah ok cuma tak sampai kot.


Jadi, keputusan pun dah muktamad. Takyahlah bising-bising lagi. Terima saja. :)

Jumpa lagi untuk AJL26.

No comments: