Tuesday, March 16, 2010

Jalan-jalan : Bandung #1


Last month, aku sempatlah mencuri masa sikit untuk berjalan-jalan.

Destinasti kami adalah Bandung, Indonesia.

Tujuan utama adalah untuk memborong dan makan-makan. Hehehehe..

Terima kasih Air Asia sebab ada buat promosi akhir tahun so kami telah berjaya mendapatkan tiket yang murah for two :p

Memandangkan rate Indonesia Rupee tak cun sangat lately kami start buat research pasal rate.

Dah jadi macam peminat tukaran wang asing je jadinya.

Setiap hari memantau exchange rate. Kat mana lagi kalau bukan di Wawasan Sentosa yang menjadi rujukan utama.

Kalau anda jenis yang tak kisah, maybe bolehlah tukar duit last minute.

Tapi untuk aku, kalau nak travel better buat plan betul-betul so masa travel nanti berjalan dengan lancar dan kalau boleh sediakan plan A, plan B, plan C, etc. :)

Dengan tukaran 1 = 0.00367 aku agak berpuas hatilah memandangkan duit IR susah nak turun sekarang ni.

Untuk hotel dan supir kami minta bantuan Kak Aina. Dapat good price untuk hotel dan supir.

Anyone interested bolehlah email aku untuk dapatkan contact Kak Aina.

Honestly aku puas hati dengan supir yang kami dapat. Pak Us memang best!!

Untuk hotel, kami buat research gak untuk dapatkan hotel yang selesa dan harga yang berpatutan dan tempat yang strategik.

Yeeee.. memang kami penuh dengan research dan plan. :p sebab ITULAH KAMI!! hahahahahaha... mahukan perjalanan kami selesa dan berjalan lancar. :)

So, kami akan bagitau Kak Aina hotel yang kami pilih dan Kak Aina akan bagi kami information tentang rate thru email.

Memang puas hati dengan rate yang kami dapat.

No comments: