Thursday, November 3, 2011

Piala Malaysia Milik N9

Cerita 1:

Haaaaaaaaaa.... kan.. kan... kan... kan penyu dah kena hobin dengan rusa.

Hanya P. Maniam dan Ong Kim Swee yang kata N9 akan jadi juara Piala Malaysia (merujuk dari suratkhabar).

Aku pun target tahun ni Terengganu boleh jadi juara memandang Tganu punya pretasi tengah top sekarang ni.

Tapi.. tapi.. aku ada gak kata, jangan pandang rendah dengan keupayaan N9. Underdog team. N9 dibarisi oleh pemain-pemain yang berusia dan berpengalaman. Bila berpengalaman, mereka ni lebih tenang dan pandai curi peluang. Maka, peluang itulah yang dicuri oleh Hai-O dan Shukor Adan. Serius sentap semua penyokong-penyokong Tganu, termasuklah ada orang Kerteh tu yang konon-konon nak cuti panjang lagi. Muahahahahahahahaha...

Sebagai penyokong Selangor yang kecewa (nak cakap gak tu), aku tonton perlawanan dengan lebih tenang sebab tak melibatkan pasukan yang aku sokong. Kalau tak serius jantung aku berdegup laju (ye, aku memang poyo sikit kalau tengok sukan ni).

Game malam tu memang best. Dua-dua team sering menyerang. Ashari the silent killer memang berhak dipanggil semula dalam skuad Harimau Malaya. Hairuddin Omar, bak kata Zainal Abidin Raop, penyerang-penyerang muda N9 dan team lain patut belajar sesuatu dari beliau. Fokus! Fokus! Fokus dan tenang. Pertahanan Tganu memang terbaik la under Marzuki Yusof. Tapi itulah orang kata, bola itu bulat. Apa-apa boleh terjadi masa perlawanan akhir dan Sharbinee telah membuktikan fakta tersebut dengan menghadiahkan N9 satu gol yang sangat sangat sangat mudah.

Sebelum game, aku ada borak-borak dengan CH. Dalam borak-borak tu kita orang ada cakap, Tganu boleh menang kalau Sharbinee tak buat silap. Haaaaaaaa... tak sangka lak betul-betul jadi sebab kita orang selalu cakap dia ni kena hati-hati since kejadian rempuh Muhaimin Omar sampai member tu cedera dan tak boleh main bagi tahun 2011.

Keputusannya : Neg. Sembilan 2 (S.Kunanlan, Hai-O) ; Terengganu 1 (Ashari Shamsuddin)

Apa-apa pun, N9 dah jadi juara Piala Malaysia. Terengganu Naib Juara Piala Malaysia dan juara Piala FA, TRW juara Liga Super, Selangor???? Jadilah dapat masuk semifinal daripada tak lepas peringkat kumpulan langsung. Terima kasih kepada P. Maniam dan pemain-pemain Selangor.

Irfan Bakti, jika benar desas desus, Selamat Datang ke skuad Merah Kuning.




Cerita 2 :


Happy Birthday Anisssssssssssssssssssssssssssssssssss!!! 31.10

Dah 2 tahun. Besar dah tu. Ibu dah boleh bagi adik dah ni. Hahahahaha...

Tahun lepas cikngah (CN) dan CL dapat memandu sampai ke Kerteh untuk celebrate birthday Anis, tapi tahun ni tak dapat la sebab CN dah tak larat :p. Nanti elok-elok boleh dapat IC Selangor, baby ni nanti kena register kat Terengganu lak. Ohhhh.. tidak mahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Doakan baik-baik saja untuk anis. Aminnn...

2 comments:

ain said...

hahahaa...ingat sapela dlm baldi merah nih...
rupenye anakku yg kecil..kakakak...

Nur_MW said...

Hahahahaha.. comel kan??? ni gambar lama ni, sebab tu masih muat...