Thursday, September 15, 2011

7 bulan sudah...

Masuk minggu ni Alhamdulillah, Hider Jr dah 7 bulan dalam perut aku ni. Pengalaman mengandung?

Hmmm... CH kata aku tak banyak kerenah. Cuma masa awal pregancy aku tak lalu makan nasi. Jadi, makanan aku adalah roti, kentang dan makanan-makanan kering. Tak boleh bau benda-benda masakan berempah sangat. CH la setia melayan dan memasak untuk aku. Salute you dear!!! I could not ask for more. Honestly, aku bersyukur sangat ditemukan dengan CH. Tiada kata-kata yang boleh digambarkan. Cuma aku boleh kata, Allah datangkan yang terbaik untuk aku dan aku sangat-sangat bersyukur.

Ok, cukup cerita feeling-feeling ni. Hilang ganas aku... :p

Masuk je bulan ke 4, perghhh... berdesup-desup aku makan. Hahahahaha... makanan kegemaran? Jambu batu. Lagi best kalau seedless. So, penuhlah stock jambu dalam peti ais aku ihsan CH dan emak. Ngehhhh... Berat badan pun dah naik. Susut masa bulan puasa. Naik balik time raya, walaupun tak raya sangat... kenapa tak raya? haa.. ini cerita lain pula. Memang adventure betul masa pregnant ni. Hider Jr tak ada masalah, jangkit kat ayahnya pula. Huhuhuhuhu...

Cepat penat, kaki bengkak, sakit belakang, nafas tak cukup dan pedih ulu hati adalah antara perkara-perkara yang aku alami sekarang ni. Shopping pun tak boleh lama-lama, mesti cari kerusi nak duduk. Sebab tu malas nak jalan-jalan. Tapi, jalan-jalan cari makan aku suka. :D

Baby dalam perut pun doktor kata ok. Berat, pertumbuhan semuanya ok.Harap semuanya akan berjalan lancar and both of us akan selamat dan sihat nanti. Sentiasa doakan yang terbaik. InsyaAllah.

1 comment:

Cammy said...

Congartulations sbb dah masuk bulan ke7. Bila nak upload gmbr ni? Semoga sihat dan selamat selalu.